A Lee Stafford kollekció 2001-ben jelent meg először Londonban, és a "rózsaszín márka" becenevet kapta. Akkoriban az összes termék csomagolása kirívó és provokatív rózsaszínben pompázott. Az általában rejtett vonalkód uralta a tubusokat és flakonokat, és egy nagyon "lazán" megfogalmazott, szellemességgel teli rövid szöveg tökéletesen leírta, hogy mire képes a termék, és hogyan lehet vele dolgozni. A szexi kozmetikumok használatát egy jellegzetes "Pink" parfüm kísérte. Már akkor is sztár volt a termékeket megalkotó Lee Stafford fodrász. Szalonjában híres modelleket, popsztárokat látott vendégül, sőt, még a televízió legnézettebb tehetségkutató műsorában is dolgozott. De a hajápolás története sok évvel korábban kezdődik, amikor kisfiúként édesanyja és az egész családja haját vágta, és arról álmodozott, hogy egy nap hivatásszerűen űzi majd szeretett szakmáját. Amikor tehetsége és lelkesedése révén az Egyesült Királyság egyik legbefolyásosabb és legsikeresebb fodrászává emelkedett, és számos jelentős díjat kapott fodrászképességeiért, habozás nélkül elfogadta az ajánlatot, hogy saját hajápoló termékcsaládot hozzon létre.
Amikor elkezdte pályafutását, hiányoztak az "intelligens termékek" a piacon. Lee hiányolta azon ápoló formázó termékeket, amelyek lehetővé tették volna a vendégek számára, hogy otthon is könnyen és gyorsan, szalon minőségben ápolhassák a hajukat. Alapvető célja az volt, hogy a tökéletesen formázott hajat a szalonból a mindennapokba is bevezesse. Néhány évnyi fejlesztés és tesztelés után (mindig saját magán és barátain, soha nem állatokon!) megalkotta saját átfogó kezelését, amely pontosan azt nyújtja, amit ígér! A világon elsőként dobott piacra egy spray-t a sima vasalt haj védelmére, és újjáélesztette a már-már elfeledett száraz samponok népszerűségét, amelyeket spray formájában újrafogalmazott és tervezett. Ma a száraz sampon szinte minden Lee Stafford termékcsalád része, és az egyik legkeresettebb termék a világon. Az ikonikus termékek közé tartozik még egy szőkéknek szánt termékcsalád, egy hajformázó krém és egy progresszív helyreállító kezelés a nagyon sérült hajra. De Lee nem hagyta abba a fejlesztéseket. Akár a divat, akár a technológiai fejlődés a mozgatórugója, a Lee Stafford termékek az elmúlt húsz évben folyamatosan átalakultak, és a legjobb megoldásokat kínálják a szép, egészséges haj eléréséhez.
Lee Stafford szereti magát élő bizonyítékként emlegetni arra, hogy ha valaki elég szenvedélyes, akkor az álmai valóra válnak. Ma márkáját a világ több mint 30 országában sikeresen forgalmazzák. Örül annak, hogy karrierje során sikerült elérni az állatkísérletek betiltását, ami mellett mindig is nagyon elkötelezett volt, és kozmetikumait továbbra is a természetes összetevők használatának és az ökológiai szemlélet pozitív trendjeihez igazítja. Lee Stafford jelenlegi termékei lassan elhagyták az élénk rózsaszín és a feltűnő illatok trendjét. Az igen széles megoldási palettával rendelkező, elismert márka nem készül lemondani a rózsaszínről, de az egyes vonalak esetében már a lágyabb árnyalatok mellett dönt. Bár a megjelenés és az illat változik az idővel, a minőség és a progresszív megközelítés, amely a Lee Staffordot a trendek élvonalában tartja, megmarad.